Martinici2012.reismee.nl

lekkage en middag Bø

Na een hevige regenval van afgelopen nacht, wat op de iphone zichtbaar was als oranje en rode plekken in het radarbeeld was er dus aardig wat water verzameld in onze voortent. Overal waar wat zware spullen stonden stond nu in een plas je water. Gelukkig was het vanmorgen weer droog en zonnig en hebben we de boel droog gedweild en buiten te drogen gelegd. In de middag was alles weer droog alsof er niets was gebeurt. Na de koffie en thee hadden we plannen gemaakt om via een landweg naar Bø te rijden, er was daar een openlucht museum en ook een tweetal cache's dus dat moest gezocht worden natuurlijk.

Over de landweg wat een schitterende tocht was trouwens door een heuvel landschap aan de voet van de berg langs diverse korenvelden en langs boerderijen kwamen we aan bij het museum en jawel druppel druppel het begon voor de verandering weer eens te regenen. Maar gelukkig hield het weer op en werd het droog. Bij een huis ( gedateerd vanwege dat het een museum stuk betrof ) hebben we ons eerste cache kunnen loggen. In de verte hoorden we water stromen als in een waterval en dat moesten we natuurlijk zien. In de buurt van de waterval lag het volgende cache op een eiland aan de overkant, ja maar hoe gaan wij die wild stromende water val te lijf ?!?! och een twintigtal meter verder was er een brug waar we overheen konden lopen dus no problemo. Op het eiland aangekomen stonden er nog een oud huis en schuren en een kudde schapen met dreadlock krullen en ja hoor toen begon het weer te regenen eerst zachtjes en steeds wat harder. Omdat er aan sommige schuren een aardige overkapping was gebouwd konden wij natuurlijk heerlijk droog staan. Gauw gepeild waar de cache zou zijn verstopt en ben ik terwijl Nic onder haar paraplu stond, tussen het hoge gras en bosschages afgedaald richting een riviertje en jawel tussen een paar rotsblokken was de cache verstopt, nr 2 van vandaag.

Deze regenbui afgewacht in het voorportaal van een museum huisje en toen maar in de lichte regen terug naar de auto gelopen. In het plaatsje Bø opzoek gegaan naar de Chinees en via een omzwerving toch gevonden. En hier een soort van ti-pan gegeten, waarom zouden ze hier kunststof tafel kleden hebben dachten we nog lekker ongezellig. Maar nadat de kokend hete metalen borden met ons gerecht werden geserveerd werd het duidelijk toen de saus over het vlees en groente ging. Wat een gesputter en gespat het leek de Vesuvius wel die tot uitbarsting kwam rond om de borden spetterde de saus alle kanten op maar gelukkig op het kunststof tafel laken hahahaha.
Na ons chineese avontuur weer in de auto oppad via de weg die wij gekomen waren weer terug door het mooie landschap op naar de laatste cache van vandaag. Deze was verstopt aan een oude hangbrug over de rivier dus die kon niet moeilijk te vinden zijn toch ? Deze plek was ook een soort van recreatie plek in de zomer bij mooi en warm weer je kon er zwemmen en vissen.
Na het vinden van ook deze cache zijn we via een wiebelende hangbrug naar de overkant gereden en weer op naar de camping waar we nu heerlijk in het zonnetje zitten te internetten en de blog aan het bij werken zijn.
Morgen weer vroeg op en gaan we richting zweden en blijven we een tweetal nachtjes in Gotenburg over om de stad eens te bekijken.

Gr Martin & Nicolette

Debby

Grappig dat het vinden van caches makkelijker is dan het vinden van de plaatselijke chinees...hihi