Martinici2012.reismee.nl

Reisdag naar Gothenborg ( zweden )

Vanmorgen werden we wakker van de warmte van de zon, jeetje dat hebben we niet vaak meegemaakt deze vakantie. Maar verder was de tent nog wel nat, nadat we waren aangekleed hebben we de tent zo goed als mogelijk droog gemaakt zodat de zon de rest aan water zou kunnen verdampen. Na ons ontbijtje gelijk boterhammen voor onderweg gesmeerd en belegd zodat we op onze reis niet zo moeilijk hoeven te doen. En als een gesmeerde machine werden de slaapzakken en de expad matjes opgerold en in de foedralen gestopt en alles op z'n plaats in de auto gepakt. Nu was de tent weer leeg en schoon, maar nog niet droog. Ondanks dat de tent nog nat was hebben hem ingepakt zodat hij thuis er weer uit kon over de droog molen om verder te drogen. Nu reste ons nog een lekkere douche en rond 10:30 reden we de camping af richting Bø om te tanken.

Onze rit voerde ons door een mooi en afwisselend landschap van boomgaarden en landbouw grond waar het graan ons toe wuifde. De toch voerde langs grote meren en door de laatste bergen zo naar de grote weg E18 waar je wel 100 Km/h mocht rijden wow dat hadden we al een tijdje niet mee gemaakt 80 km/h was toch wel het matje geweest de afgelopen tijd. De snelweg ging weer naar het zuiden richting Kristansand en bij de afslag Horten moesten wij er weer af om zo de ferry naar Moss te nemen, opdeze manier snij je het stuk van drammen en Oslo af en dat scheelt aanzienlijk wat km's. En daar komt bij dat we Oslo al een paar keer hadden gezien dus dat konden we gerust overslaan. Aangekomen in de haven van Horten voer de Ferry net voor onze neus weg dus dat zou weer een 30 min wachten betekenen gelukkig voeren er 3 ferry's dus de wachttijd werd gereduceerd tot een kwartier en konden we zo als een van de eerste aan boord. Nadat de auto op de handrem stond de auto uit en naar boven en opzoek naar een bak thee en koffie met daar bij een soort van dikke pannenkoek met cream er tussen, lekker hoor dat gaan we thuis nog missen als compensatie dan maar minimaal 50 baantjes trekken in het zwembad.

Na een half uurtje varen waren we aan de overkant van het Oslofjord en konden we weer op weg richting Zweedse grens. Nog een laatste stukje tolweg van 4 km tot aan de grens en we waren in Zweden. Op naar Götheborg in de laatste 130 km nog wel een regenbui gehad maar dat was toen we de gemeente grens van Götheborg passeerde weg. En nu opzoek naar ons Hotel, aangekomen in de wijk waar ons hotel stond kreeg je het idee dit is de wat mindere wijk van de grote stad . We konden gelukkig voor de deur parkeren en inchecken, maar op de vraag of de auto in de parkeergarage kon werd er gezegd ja die is vol !?! Ja lekker en nu dan we laten onze trouwe volgepakte auto niet zo buiten aan de straat staan, ja hij kon een eindje verder op een parkeerplaats waar je per uur betaalde staan. Weetje wat we gaan wel kijken in de parkeergarage misschien gaat er net wel iemand weg. En er was een stelletje wat weg wilde maar niet kon omdat ze auto pech hadden ( accu leeg ). Toch maar de auto de garage in gereden en het stel geholpen de auto uit het vak te duwen zodat zij tegenover een auto konden staan waarvan de eigenaar startkabels had en hun uit de brand wilde helpen. En wij hadden een parkeer plek, snel de spullen uit de auto gehaald en naar de hotelkamer gegaan. Na even uitgerust te hebben zijn we de buurt gaan verkennen, en een pub binnen gegaan waar je lekker kon eten. Zogezegd zo gedaan en na een uurtje en op de val reep ook nog even de 50 mtr zwemmen mee gepikt van de zwem Koningin Ramoni Kromowijojojojojjojojjjjooo of zo iets Klint als zullen we maar zeggen. Maar om na de finish van tafel op te springen en een vreugde dans je te doen ten overstaande van de aanwezige zweden !?!?!!? had wel een stunt geweest hahaha.
Na het eten nog een stukje gelopen en bij een kerk nog gezocht naar een cache en gevonden natuurlijk. En weer op naar het hotel en nog even tv kijken en alvast het volgende hotel boeken, wel een uitkomst internet op je hotel kamer trouwens en lekker naar bed.

Gr Martin & Nicolette