Martinici2012.reismee.nl

Opweg Fister / Seljord / Bø

Al vroeg uit de veren want alles moest worden in gepakt het liefst droog want ook voor vandaag werd er weer regen voorspeld. Maar eerst het ontbijt naar binnen gewerkt en toen aan de arbeid. Na een klein half uurtje was alles in de auto gepakt en lag de achter kant van de auto bijna op de grond hahaha heb je een stationwagon is de achter vering toch wat aan de slappe kant ( dus voor volgend jaar wat stuggere veren laten monteren ) Nog even een lekkere douche en dan de buren nog even gedag zeggen en dan hup de auto in en naar de volgende bestemming.

Rond 10:00 reden we de camping af richting Hjelmeland naar de ferry die ons in Nesvik zou brengen en dan langs de fjorden richting Røldal. Dit werd een erg mooie rit langs fjorden door de bergen langs de sneeuw en de Hardangervidda richting Seljord. Hier in de middag aangekomen nu nog een camping zien te vinden, de eerste was een 4 * camping met internet dus dat leek ons wel een geschikte kandidaat.

De weg naar deze camping was de oude toegangsweg naar Seljord dus van zeg maar 1 auto breed langs het meer omhoog omlaag bochtje links en rechtsom met een hoog pretpark gehalte. Bij de camping aan gekomen reden we naar beneden en bij de eerste aanblik van de plaatsen was het voor de receptie rechtsomkeert jeetje allemaal sleurhutten hutje mutje op terrassen langs het water. Nee dat ging hem niet worden een te grote tegenstelling met het geen waar we vandaan kwamen. Op naar de volgende camping want er zaten er 3 op een rij. Ook deze was groot en voorzien van sleurhutten, nee dit werd hem ook niet de volgende dan maar. Hier was een groot grasveld met maar 1 verlaten caravan euhhmmm van het ene uiterste naar het andere, dan maar weer verder. Toen we het meer waren om gereden kwamen we Sand camping tegen en hier maar eens geprobeerd en dat was beter en gratis internet.

Dus hebben we hier het camp maar weer opgezet en zijn we in Seljord opzoek gegaan naar een restaurant en zijn we uitgekomen in een soort van Thais restaurant met een Noors tintje. Hier was het bestellen aan de bar betalen en zitten en wachten op je eten, nu moet ik zeggen het was goed te doen en veel wat je op je bord kreeg Nic moest zelf nog wat laten staan . Na het eten weer richting de tent en even uit buiken. Ondertussen een bakje thee en koffie gedronken en voor de gein eens gekeken of er nog cache's in de buurt zijn en verdomt 1 op 180 mtr afstand en diverse op enkele km's voor de geocachers onder ons Noorwegen is wel een walhalla op het gebied van geocaching op hele verschillende plekken en van verschillende moeilijkheid graad. Morgen maar eens kijken wat er te vinden valt.

Gr Martin & Nicolette