Martinici2012.reismee.nl

Ons vertrek uit Nederland.

Vandaag zijn wij om 7 uur thuis vertrokken. We hebben uitgebreid afscheid genomen van onze katten Norah en Gizzy.

Ondanks onze grotere auto waren we toch genoodzaakt om onze dakkoffer erop te monteren. Gelukkig waren we hier zondag al achter gekomen.

Na een rit van 3 uur hebben we wat naast de rijksweg in Duitsland gedronken. (Waar is de cola light, Martin? Ehhhh, dat ligt naast de ijsthee thuis in de koelkast…)

Daarna hebben we van plaats gewisseld en zijn we verder gereden tot 12 uur. Toen hebben we een zelfgemaakt broodje gegeten. Martin heeft toen weer een stuk tot de grens van Denemarken gereden. En na de grens ben ik weer achter het stuur gaan zitten.

Na het bestuderen van de weerberichten hebben we het besluit genomen om 200 kilometer noordelijker een camping te zoeken dan we van plan waren. Op dinsdagmorgen zou het daar niet regen en 200 kilometer ervoor wel. J Beslissing snel genomen. We kwamen op een camping aan die goed beschreven stond in het ANWB boekje “Charmante campings” . Alleen was het verhaal buiten het seizoen geschrevenen nu was het er redelijk druk. Voordat wij aankwamen had het er erg geregend. De voortenten van de caravans waren omlijst door zelf gegraven geulen om het water af te voeren.

Ons plekje was redelijk droog en had een prachtig uitzicht over de zee. We hebben tijdens het opzetten van de tent geen bui gehad, maar daarna begon het redelijk te regenen. Geen probleem, want de slaapmatten lagen heerlijk. En na zo’n lange rit van 10 uur hadden we wel een rustpauze nodig.

Daarna hebben we wat gegeten: heerlijke saté noodles, met een kopje thee.

Nadat we gegeten hadden ging het weer regenen en zijn we lekker op bed gaan liggen en na een korte sanitaire stop in het toiletgebouw zijn we gaan slapen. Alleen de rest van de campinggasten dacht daar anders over. L Leve de oordopjes! J