Martinici2012.reismee.nl

Op weg naar de boot.

Om acht uur waren we wakker en zijn we ons gaan wassen. Na een heerlijk kopje thee en twee boterhammen, hebben we de tent ingepakt. Om 10 uur waren we helemaal klaar om te gaan. Terwijl het nog maar 2 uur rijden was en we om 13.30 uur pas op de boot verwacht werden. Rustig aan dus! We hebben veel plezier gehad aan ons ‘ pientere pookje’ in de auto (de cruise control). Instellen op 110 kilometer per uur en voeten los van de pendalen. :-)

De laatste twee kilometer reden we in de file naar het schip. Dus uiteindelijk was het maar goed dat we ruim de tijd ervoor hebben genomen. We hebben nog wel een tijdje moeten wachten met op de boot rijden. Daarna zijn we snel naar de hut gegaan. Oh ja, dit hadden we gereserveerd! :-) Mooi uitzicht over de boeg van het schip. Prachtig. Nadat we de haven verlaten hadden, zagen we witte koppen op de golven. Oh, oh!! :-S Dat betekent dat we flink heen en weer gaan op dit schip... Maar we hebben de eerste uren horizontaal kunnen wennen aan de deining. Rond 17 uur zijn we een restaurant gaan zoeken op het schip. Het werd een pizzaria waar we versgebakken pizza met een salade hebben besteld. We hebben er wel redelijk lang op moeten wachten, maar daarna konden we heerlijk eten. Na het eten zijn we weer waggelend naar de hut gegaan. Dit kwam niet door de Pepsi max, maar door de deining van het schip...

Maar wel heerlijk geslapen na nog wat naar het prachtige uitzicht te hebben gekeken...

's Nachts heeft het schip nog afgemeerd in Stavangen. Daar hebben wij weinig van meegekregen, maar wel alles gehoord. ;-)