Martinici2012.reismee.nl

Rustdag Fister

Het bleef nog lang stil deze morgen behalve dan wat vertrekkende campers. Maar nog geen Frans woord gehoord, dus dat wordt lekker rustig op je gemak douche. En jawel op het moment suprême komen de fransen prinsen en prinsessen onwakend uit hun schoonheidsslaapjes in colonne naar het toilet gebouw. Nu nog opschieten maar helaas te laat, niet douche dan maar een nog onbezet hokje in geschoten met een wastafel hebben is hebben hahahaha. Nicolette had het beter bekeken die wachtte het vertrek af van onze Franse vrienden en kon op haar gemak de douche gebruiken.

In de morgen vielen de eerste spetters alweer dus wat plannen gemaakt voor vandaag, als eerste het dorpje Hjelmeland bekijken om te zien of er toevallig een winkel op zondag open is. Maar helaas niet dus, maar gelijk maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat Noorse flappen te tappen uit de mini bank. Maar er is nog een groter dorpje in de buurt dan de plek waar wij ons kampement hebben opgeslagen wellicht is daar nog wat open. Op weg naar Årdal reden we langs een cache dus die konden we natuurlijk niet laten liggen, op de parkeerplaats waar de cache verstopt zou liggen stond een camper. Maar hier geen teken van leven dus dat leverde geen gevaar voor ontdekking. Uitgerekend toen we wilde uitstappen stopt er een Nederlandse auto met een stel erin met de regenjassen aan en het had er alle schijn van dat ze ook opzoek waren naar dat cache. Ze hielden zich wel verdacht op de vermeende vindt plaats. Uiteindelijk stapte ze weer in de auto en was het onze buurt. Het was even zoeken en de Noorse hint begrijpen Unter Ingvaldstad nou daar hoef je geen wiskunde voor gestudeerd te hebben “onder Invaldstad “ en laat er nu een naamplaatje op de elektriciteitsmast staan met Invaldstad na een rondje te hebben gelopen langs het huisje wat aan de paal vast stond ( en op palen stond ) lag daar in het gras onder en steen een klein doosje omringt door velletjes wc papier in het gras. Het was hier niet alleen een parkeerplaats met picknick plaats, maar dus ook een soort van openbaar toilet bahhhhh !?!?! maar gezien de logs waren er nog meer cachers die het niet konden vinden behalve het wc papier “Fant dessverre ikke Annet enn toalettpapir” maar ja toch maar gelogd en de desinfecterende handdoekjes in de auto gebruikt. Wat een hobby je moet er wat voor over hebben hahahaha. Na deze vondst door gereden over slinger weggetjes naar Årdal om tot de conclusie te komen dat ook daar de winkels dicht waren. Bij het benzine station een broodje warme worst gegeten en toen door de regen weer naar de tent. Het werd tijd om de blog aan te vullen in een word document en als de tijd daar is als we wifi hebben om deze te posten in ons reismeeblog dus zo gezegd zo gedaan en zit ik lekker te typen in de voortent terwijl de regen op het tentdoek tikt.

Martin