Martinici2012.reismee.nl

Daagje Stavanger

Over 24 juli kunnen we erg kort zijn regen regen en nog eens regen en tussendoor nog wel de kleine tent kunnen drogen in de spaarzame droge periode. Dus hebben we ons maar vermaakt met lezen. Maar vandaag zou het volgens de voospelingen mooi weer worden, de natuur last zich natuurlijk niet leiden volgens een app op de iphone, dus begon de dag met regen. Tegen het middag uur in de auto gestapt en richting Tau gereden om hier de ferry te nemen naar Stavanger. Hoe dichter we bij Tau kwamen hoe zonniger het werd dus dat gaf goede hoop voor de rest van de dag. Een kleine 45 min op de ferry en we kwamen aan in een druk Stavanger maar tomtoms leide ons keurig nasr de door ons gekozen parkeergarage. Gezien de toegangs deuren leek het wel een bunker maar goed je auto kon je er ook goed stallen. Eenmaal buiten stonden we in een oud gedeelte van de stad , er bleek ook een soort van festival te zijn langs de haven over al eet tentjes en ern drukke menigte en een stukje holland de Rottetdam van de holland america lijn lag afgemeerd langs de kade. Aan de andere kant van de haven aangekomen zijn we door de oude stad gelopen en door het stadspark nu opzoek naar wat te eten. In restaurant Egon vanwaar we nu gebruikmaken van het gratis wifi signaal om het blog bij te werken en te eten natuurlijk ( eerst de inwendige mens en daarna het blog ;o) ). Voor zover maar weer het eten is op en het verhaal tot zover ook dus gaan we weer oppad en zal ik het proberen vanavond af te maken. Gr vanuit Stavanger. Martin en Nicolette

Zo weer terug bij de camping en jawel in de buurt een open internet verbinding maar helaas te zwak om daar op mee te liften en foto's te uploaden. Dan maar een Hotspot gemaakt met de telefoon en zodoende weer een paar foto's kunnen uploaden.